Adam Szurpicki

radca prawny

Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu. Prowadzi własną Kancelarię. Doradza przedsiębiorcom, głównie w branży budowlanej, e-commerce oraz farmaceutycznej. Specjalizuje się także w prawie upadłościowym i naprawczym oraz prawie żywnościowym...
[Więcej >>>]

Skontaktuj się

Sprzedaż apteki a pracownicy

Adam Szurpicki16 kwietnia 2024Komentarze (0)

Zazwyczaj przejmując aptekę zastanawiasz się co zrobić z pracownikami. Nie zawsze potrzebujesz tylu pracowników, ilu zatrudnia właściciel apteki.

Jednak zawsze konieczne jest dokładne rozważenie czy rezygnując z nich nie narazisz się na zarzut braku elementów świadczących o tym, czy mamy za przedmiot transakcji przedsiębiorstwo.

Nie kupisz wyłącznie samego zezwolenia – bez żadnych innych składników. Chciałbym żeby tak było.

Sprzedaż apteki a pracownicy

Przeniesienie zezwolenia

Musisz pamiętać, że przepisy prawa farmaceutycznego mówią jasno o przedsiębiorstwie w rozumieniu art. 55kodeksu cywilnego.

Tylko w takim przypadku możesz wystąpić z wnioskiem o przeniesienie zezwolenia.

Składasz taki wniosek do Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego, który w postępowaniu administracyjnym analizuje dokumentację przez Ciebie przedłożoną. Musi być kompletna.

Sprzedaż apteki a pracownicy – umowa sprzedaży

Sama umowa sprzedaży też jest przedmiotem analizy przez pracowników Inspekcji.

Wojewódzki inspektor może zażądać wyjaśnień co do jej postanowień.

Dlatego tak ważne jest dobre przygotowanie umowy.

          >>> Co wziąć pod uwagę przeprowadzając audyt przed zakupem apteki lub punktu aptecznego?

Nie tylko trzeba w niej poruszyć temat pracowników, ale również pozostałych składników np. oprogramowania czy refundacji.

Taka umowa musi odzwierciedlać stan przedsiębiorstwa na datę zbycia, a nie być wyłącznie tzw. sztampą.

Musisz mieć pewność, ze Inspekcja nie będzie miała wątpliwości co kupiłeś 🙂

Obecnie postępowanie w przedmiocie przeniesienia zezwolenia wygląda nieco inaczej w stosunku do okresu, gdy tylko została wprowadzano tzw. AdA w roku 2017.

Inspekcja wykorzystuje przysługujące jej uprawnienia i może dopytać o kwestie np. powiązań kapitałowych czy źródeł finansowania transakcji.

Do następnego wpisu!

Adam Szurpicki
radca prawny

Zdjęcie: cottonbro studio

***

Kupno lub sprzedaż apteki z lekami

Często w ramach prowadzonych przeze mnie transakcji kupna lub sprzedaży aptek dostaje zapytania: a co z magazynem?

Zazwyczaj Klient znalazł już nabywcę (lub aptekę do zakupu) i zastanawia się nad produktami znajdującymi się na stanie magazynowym. Przecież muszę mieć jakiś asortyment na start – mówi [Czytaj dalej…]

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy prawnej, zapraszam Cię do kontaktu:

tel.: +48 600 337 887e-mail: a.szurpicki@szurpiccy.pl

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Kancelaria Radcy Prawnego Adam Szurpicki Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radcy Prawnego Adam Szurpicki z siedzibą w Wrocławiu.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem adamszurpicki@wp.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis: