Często w ramach prowadzonych przeze mnie transakcji kupna lub sprzedaży aptek dostaje zapytania: a co z magazynem?
Zazwyczaj Klient znalazł już nabywcę (lub aptekę do zakupu) i zastanawia się nad produktami znajdującymi się na stanie magazynowym. Przecież muszę mieć jakiś asortyment na start – mówi.
Choć bywa, że nie odpowiada mu jego struktura i produkty się w nim znajdujące. Nie ma oczywiście jednej słusznej drogi. Zależy co kto lubi.
Chciałbym jednak skupić się na czymś innym niż upodobania.
Kupno lub sprzedaż apteki z lekami
Produkty lecznicze traktujemy jako jeden ze składników przedsiębiorstwa. Dzięki temu, że wchodzą one w tzw. zespół składników materialnych niezbędnych do jego prowadzenia, bo korzystają łącznie z innymi składnikami z dobrodziejstwa zwolnienia z podatku VAT przy transakcji zbycia / nabycia przedsiębiorstwa.
To jest zaleta – nie musisz się zastanawiać jakie stawki zastosować na poszczególne produkty.
Drugi aspekt to legalność nabycia czy zbycia takiego magazynu. Nie sprzedajesz / nabywasz ich oddzielenie.
W kontekście jednak kosztów – to nie wszystkim nabywcom aptek odpowiada. Wolą dokonać zakupu asortymentu po przeniesieniu zezwolenia na prowadzenie apteki.
Tu zaletą jest właśnie poniesienie kosztów i dowolny wybór produktów.
Nie wspominam już o wpływie wartości magazynu na wartość przedsiębiorstwa.
Dlatego do magazynu warto podchodzić elastycznie. 🙂
Tyle na dziś!
Do następnego wpisu!
Adam Szurpicki
radca prawny
Zdjęcie dodane przez Anna Shvets pochodzi z Pexels
***
ADA 2.0 ogłoszona w Dzienniku Ustaw
Jak już wszyscy zapewne wiedzą, Prezydent przytrzymał wszystkich w napięciu, ale ustawę uszczelniającą przepisy tzw. ADA podpisał 8 września.
Jednak ma zamiar skierować ją do Trybunału Konstytucyjnego (w trybie kontroli następczej), który miałby ocenić zgodność przepisów z Konstytucją [Czytaj dalej…]
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }