Po analizie statystyk bloga okazało się, że jedna z częściej wyszukiwanych fraz, którą wpisywaliście, dotyczyła aptek internetowych. W związku z tym, dzisiejszy wpis dotyczy infromacji, które powinny się znaleźć obowiązkowo na Twojej stronie.
Dla przypomnienia, jakie informacje powinny się tam znaleźć, Dolnośląski WIF wydał w grudniu Komunikat.
Znajdziesz go tutaj.
Na stronie internetowej, na której produkty lecznicze są oferowane do wysyłkowej sprzedaży, zamieszcza się:
1) dane kontaktowe właściwego wojewódzkiego inspektoratu farmaceutycznego, w tym co najmniej:
a) nazwę urzędu,
b) adres siedziby,
c) adres poczty elektronicznej,
d) numer telefonu lub faksu;
2) wyraźnie widoczne wspólne logo, o którym mowa w art. 85c ust. 3 dyrektywy 2001/83/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 6 listopada 2001 r. w sprawie wspólnotowego kodeksu odnoszącego się do produktów leczniczych stosowanych u ludzi (Dz. Urz. UE L 311 z 28.11.2001, str. 67; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 27, str. 69), zawierające hiperłącze do rekordu w wykazie, o którym mowa w art. 115 ust. 2 pkt 5 ustawy, odnoszącego się do placówki prowadzącej tę stronę internetową;
3) odesłanie do informacji, o których mowa w art. 115 ust. 2 pkt 1-3 ustawy;
4) odesłanie do Krajowego Rejestru Zezwoleń Na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych oraz Rejestru Udzielonych Zgód na Prowadzenie Aptek Szpitalnych i Zakładowych, o którym mowa w art. 107 ust. 5 ustawy.
Więcej informacji w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych.
Jednym z ważniejszych, jest obowiązek zamieszczenia na stronie internetowej wspólnego loga.
Wzór logo znajdziesz w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 699/2014 z dnia 24 czerwca 2014r. w sprawie projektu wspólnego logo umożliwiającego identyfikację osób oferujących ludności produkty lecznicze w sprzedaży na odległość oraz w sprawie technicznych, elektronicznych i kryptograficznych wymogów umożliwiających sprawdzenie autentyczności wspólnego logo (Dz. Urz. UE L 184 z 25.6.2014, str5), które obowiązuje od dnia 1 lipca 2015r.
Wygląda tak:
Na koniec kilka danych technicznych:
– w białym prostokącie na środku (po lewej stronie) wspólnego logo umieszcza się flagę narodową państwa członkowskiego miejsca zamieszkania osoby fizycznej lub siedziby osoby prawnej dostarczającej ludności produkty lecznicze w sprzedaży na odległość w drodze usług społeczeństwa informacyjnego
– język tekstu widniejącego na wspólnym logo określa państwo członkowskie, o którym mowa w zdaniu powyżej,
– minimalna szerokość wspólnego logo wynosi 90 pikseli
– wspólne logo jest statyczne.
Szczegółowe dane co do kolorów referencyjnych odnajdziesz w przywołanym rozporządzeniu Komisji.
I życzenia 🙂
Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia i mijającego roku 2015 życzę Ci drogi czytelniku :
Szczęścia, zdrowia i sukcesów w życiu prywatnym oraz zawodowym.
Aby każdy dzień dawał wiele satysfakcji.
Niech Nowy Rok przyniesie nowe możliwości oraz wykorzystane szanse !
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }