Adam Szurpicki

radca prawny

Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu. Prowadzi własną Kancelarię. Doradza przedsiębiorcom, głównie w branży budowlanej, e-commerce oraz farmaceutycznej. Specjalizuje się także w prawie upadłościowym i naprawczym oraz prawie żywnościowym...
[Więcej >>>]

Skontaktuj się

Reklama produktu leczniczego kierowana do dzieci

Adam Szurpicki23 stycznia 2016Komentarze (1)

Dzieci. Temat tak rozległy – szczególnie dla rodzica. Gdy się jest matką, ojcem, babcią lub dziadkiem postrzeganie małych pociech jest inne. Usłyszałem kiedyś, że rodzice są od wychowania, a dziadkowie od rozpieszczania. Ja wychowuję i rozpieszczam. 🙂

Jedno jest pewne każdy chce dla dzieci jak najlepiej i pragnie ustrzec je od krzywdy.

No właśnie, a co ma wspólnego ze sobą dziecko i prawo farmaceutyczne? Ma. I Jeszcze wprost się do tego odnosi (art. 53 ust. 3 prawa farmaceutycznego). Przecież tyle reklam dotyczy dzieci, pomyślisz. No właśnie, ale w tej materii obowiązuje zakaz kierowania do dzieci reklam produktu leczniczego, jak również nie może ona zawierać żadnego elementu, który do nich się odnosi.

Przyczynami jest sugestywność i uleganie wpływom perswazji. Ale kogo w takiej sytuacji będziemy uważali za dziecko?

W ustawie definicji nie znajdziemy. Czym się wtedy posiłkować?  No właśnie. Tu dotykamy sedna problemu. Wykorzystanie pojęcia osób fizycznych nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych nie rozwiąże jednak problemu.

Przecież decydującą w przypadku reklamy jest dojrzałość, naiwność lub samodzielność myślenia. To wszystko nabywa się z wiekiem.

Były próby ustalenia momentu granicznego lat trzynastu. Czy słuszne? Tak sztywnego rozgraniczenia nie da się ustalić. Na marginesie – rodzice mają czasem bardzo subiektywne postrzeganie dziecka. 🙂 Nie można przecież zapomnieć, że między 13 a 18 rokiem życia bywa różnie z „nastrojem”. Więc może powinna być to granica pełnoletności?

W drodze przykładu: kolorowanka i komiks Łosia Mucosia zostały uznane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego za niedozwoloną reklamę.

Co sądzisz o syropach dla dzieci, gdzie gratisowo dołączone są kody do audiobooków?

W czym mogę Ci pomóc?

Na blogu jest wiele artykułów, w których dzielę się swoją wiedzą bezpłatnie.

Jeżeli potrzebujesz indywidualnej płatnej pomocy prawnej, to zapraszam Cię do kontaktu.

Przedstaw mi swój problem, a ja zaproponuję, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić i ile będzie kosztować moja praca.

Adam Szurpicki

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Kancelaria Radcy Prawnego Adam Szurpicki w celu obsługi przesłanego zapytania. Szczegóły: polityka prywatności.

    { 1 komentarz… przeczytaj go poniżej albo dodaj swój }

    Mapa aptek 8 kwietnia, 2016 o 19:34

    Żeby zabraniać sprzedawcom/producentom dawania czegoś gratis?…

    Odpowiedz

    Dodaj komentarz

    Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Kancelaria Radcy Prawnego Adam Szurpicki Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

    Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radcy Prawnego Adam Szurpicki z siedzibą w Wrocławiu.

    Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem adamszurpicki@wp.pl.

    Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

    Poprzedni wpis:

    Następny wpis: