Sprzedaż wysyłkowa – co może świadczyć o niedozwolonej reklamie apteki?

Adam Szurpicki            30 stycznia 2019            Komentarze (0)

Jakiś czas temu zwrócił się do mnie podmiot prowadzący aptekę z prośbą o pomoc przy odwołaniu od decyzji WIF.

Jeśli prowadzisz sprzedaż wysyłkową produktów leczniczych wiesz, że Inspektoraty podchodzą restrykcyjnie do reklamy.  Każdy przejaw Twojej inwencji w dotarciu do potencjalnych klientów, który nie mieści się w modelu Inspekcji jest piętnowany.

Musisz wiedzieć, że coraz częściej Inspektoraty kwestionują możliwość korzystania z wsparcia różnych portali np. allegro.

Ostatnio wszczynane były kontrole i prowadzone postępowania dotyczące prezentowania produktów z wykorzystaniem porównywarki: www.ceneo.pl.

Organy Inspekcji wskazywały, że samo nawet oferowanie produktów na portalu jest zakazaną reklamą apteki.

Zaznaczam, że portal wprowadzał obostrzenia odnośnie kont użytkownika dla aptek. Nie było możliwości prowadzenia np. kampanii reklamowych. Możliwe jest przedstawienie oferty danego asortymentu. Nie istnieje nawet możliwość np. wyróżnienia ofert.

Oprócz nakazu zaprzestania reklamy, Wojewódzki Inspektor nakłada jednocześnie kary pieniężne.

Zwróć uwagę, że kwintesencją prowadzonej sprzedaży na odległość jest widoczność. Jeśli apteka informuje wyłącznie o podstawowych danych i nigdzie nie ma możliwości ich zamieszczenia, mija się to z celem prowadzenia sprzedaży wysyłkowej. Nie mówiąc już o niemożliwości informowania o cenach oferowanych produktów.

Niewątpliwie jeśli do kontroli twojej działalności dojdzie musisz zwracać uwagę na działania organów, składać odpowiednie wyjaśnienia i ewentualne zastrzeżenia na piśmie do protokołu kontroli.

To ważne. Jeśli tego nie zrobisz, ciężko Ci będzie skutecznie powoływać się na pewne okoliczności przy odwołaniu od decyzji.

Rzecz najważniejsza, warto w takich sytuacjach złożyć odwołanie. Tu nie chodzi oczywiście o samą karę, istotna jest możliwość prowadzenia sprzedaży wysyłkowej.

Jeśli tego nie zrobisz pozbawiasz się szansy na dalszą działalność z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość. To może Cię wiele kosztować.

 

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Kancelaria Radcy Prawnego Adam Szurpicki Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radcy Prawnego Adam Szurpicki z siedzibą w Wrocławiu.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem adamszurpicki@wp.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: