Bywa, że chciałbyś sprzedać jedną z prowadzonych aptek. Bez względu na powód musisz wiedzieć, że jest to możliwe do przeprowadzenia.
Trzeba się do takiego zbycia apteki dobrze przygotować.
Często pomagam moim Klientom w takim wydzieleniu. Tym bardziej, że duża część aptek otwierana była jeszcze przed wejściem w życie przepisów potocznie nazywanych „apteka dla aptekarza” (w skrócie AdA).
Niekiedy jest to działalność jednoosobowa, a w jej ramach prowadzona jest apteka ogólnodostępna i np. restauracja lub wynajem jachtów. 😉 Nie żartuję – opisuję swoje doświadczenia.
Przecież nie będziesz na siłę pozbywał się innej części Twojej działalności lub pozostałych aptek, gdy jest ich kilka.
Apteki zazwyczaj prowadzą działalność w lokalu, który służy wyłącznie ich celom, a (oprócz klientów) przebywają w nim jedynie pracownicy apteki.
Co istotne, posiadają własne składniki materialne służące wyłącznie jej działalności – między innymi: meble, sprzęt biurowy i elektroniczny, towary (leki, środki opatrunkowe, suplementy diety, etc.), komputery, kasy fiskalne.
Apteka ma podpisane umowy (przede wszystkim dostawy), które są realizowane wyłącznie przez nią. Dysponuje oprogramowaniem do zamawiania leków, obsługi recept.
Apteka sama składa zamówienia na leki i inne produkty lecznicze, rozlicza ich zużycie (inwentaryzacja wewnętrzna) i musi mieć kierownika (farmaceutę z odpowiednim stażem).
Zwróć uwagę, że zezwolenie jest wydawane przez WIF na konkretną lokalizację.
Dlatego też możliwe jest jej zbycie jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa bez konieczności pozbywania się całej prowadzonej działalności.
Zasadnicze jest to, że może ona stanowić samodzielną zorganizowaną całość jako samodzielne przedsiębiorstwo.
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }